Last minute aanraders Suikerzoet 2013

Morgen begint Suikerzoet, in Schiedam worden vier dagen lang gratis de beste ‘suikerzoete’ films gedraaid. Geen heftige actiefilms, maar goed drama, lekkere feelgood films en heel wat happy endings. Ik heb er weer zin in! Bij deze mijn aanraders voor dit jaar:

suikerzoet

Klassiekers

Ik begin met de klassiekers: Grease, uit 1978, zag ik nog nooit op het grote scherm, maar blijft een favoriet.

Metropolis, een film uit 1927 over 2027 . Als je deze ‘stomme’ film nog niet hebt gezien, ga hem dan zeker kijken. Ik zag hem tijdens de pleinbioscoop met livemuziek, zoals deze zondag ook weer zal gebeuren. Heel mooi!

Fout maar lekker

Verliefd op Ibiza: lekker fout maar o zo goed, de Costa van het jaar 2013. Verwacht geen hoogstaand acteertalent of een indrukwekkend verhaal, maar vervelen zal je jezelf niet.

Chez Nous, een redelijk onbekende Nederlandse film over een homocafé in Amsterdam. Als de uitbater overlijdt komt het café in de problemen en er dreigt een sluiting, maar dat laat de vaste klantengroep niet zomaar gebeuren.

Chez-Nous

De films die ik nóg een keer wil zien

I Give it a Year, een Engelse film die ik vorig jaar in de bioscoop zag. Fijne humor en leuke karakters.

Oh Boy, zag ik ook al tijdens de Pleinbioscoop, een Duitse zwart-witfilm over een jongen die het niet helemaal voor elkaar krijgt in het leven. Licht herkenbaar en daardoor nog indrukwekkender.

Moet ik zeker gaan zien

Deze films heb ik zelf nog niet gezien maar wil ik zeker gaan kijken tijdens Suikerzoet: The Great Gatsby, Silver Linings Playbook en Toegetakeld door de liefde.

toegetakeld_door_liefde_film_still_6

Geef een reactie

